27 Jul 2010

M for Mote

For en stund siden fikk jeg en  beautiful blogger award  fra Astrid, som har en av de første bloggene jeg begynte å lese fast. Takk Astrid! Det forplikter meg til å fortelle 7 sannheter om meg selv. Det har jeg gjort før,  se her og her. Så denne gang kjører jeg tema: Mote.
Jeg var ung på midten av 80 tallet, med forbilder som Vivienne Westwood og Rei Kawakubo. Motebibelen den gangen het The Face og iD magazine.
Senere kom den belgiske bølgen på 90 tallet, med de-konstruksjon og minimalisme. Favoritter i dag når klær skal kjøpes, er  COS og Filippa K.
Før var  mote et smalt felt, som stort sett bare bransjen var opptatt av. I dag kobles alt til mote: Interiør, arkitektur og møbeldesign. For meg handler mote om former, materialer, og detaljer. Her kommer 7 personlige favoritter.

I got this beautiful blogger award  from Astrid a while ago. Since I already have told some truths about myself, here and here, this post and the  7 next will be dedicated to F for Fashion.

3 kommentarer:

Astrid said...

Vel fortjent, Linda! Bra løsning på utfordringen :-)

Astrid said...
This comment has been removed by the author.
nadja said...

Du hadde tydligvis god smak som barn også.