17 Mar 2010

7# fakta

Foto: Linda (fra befaring på Den Norske Opera og Balett)
Igjen har jeg fått gleden av å bli utfordret til å fortelle 7 fakta om meg selv. Denne gang fra THEME T, en av mine personlige favorittblogger.
Da kjører vi:
1. Jeg samler på fine ting. Som minimalist i hjertet og tilhenger av rene flater, fører det til at jeg har massevis av esker og bokser på loftet, med skatter som jeg skifter på å ha fremme.
2. Mine basisfarger er svart og hvitt. Svart på klær og hvitt på vegg. Bortsett fra det jeg har nært rundt meg, elsker jeg farger.
3. Jeg liker befaringer, og å besøke verksteder og håndverksbedrifter.
4. Da jeg var barn, laget jeg dukkehus av pappkartonger. En gang ville jeg dele denne gleden med nabojenten, som forøvrig var datter til sjefen for Bergen Tomteselskap, Tomte Larsen kallte vi ham. Jeg tyvlånte min fars tapetkniv, noe som selvsagt og ikke uten grunn var strengt forbudt. Godt i gang med byggingen kom jeg ved et uhell til å skjære Anne Ma dypt i låret med kniven, og fikk grundig kjeft av faren og ble sendt hjem, naturligvis.
Senere, da jeg og min mann skulle kjøpe vår første leilighet, var det Anne Ma som var vår saksbehandler hos boligselskapet der vi signerte papirene. Det minnet meg på at alt henger sammen med alt, og før eller siden krysses alle veier.
5.Jeg liker fortsatt å bygge pappmodeller, men er mer forsiktig med kniven.
6.Jeg kan spille det samme albumet om og om igjen når jeg jobber med et prosjekt.
7. Jeg liker litt motstand. Ting skal ikke være for enkelt!

Denne gang sender utfordringen videre til de som måtte føle seg kallet til å dele litt av seg selv. Feel free!

3 kommentarer:

nadja said...

Hehehe...du elsker farger, så lenge du får de på avstand.
Tapetkniv ulykker kan være stygge, bra du er blitt forsiktig. Men jeg tror du har rett, ting henger sammen. og verden er liten. Jeg er glad jeg fant frem til bloggen din i denne bloggverden.

Ingunn said...

Så artig å bli litt mer kjent med deg. Jeg tror også mer og mer på at ting hører sammen (og kanskje skjer via en grunn).

Ha en fin dag. Nå drar Linda til Bergen snart :)

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.