6 Mar 2011

Hjemme best




Foto: Linda
Mange spør meg hvordan jeg har det hjemme, siden jeg jobber med innredning og design. Det lille vi har gjort er gjort selv, med lavt budsjett. Huset er fra 1971, har originale dører og takplater, det lever jeg greit med. Gulvene er nye furugulv, og alle veggene er hvitmalte. Tolomeo-lampen fra Artemide er en designfavoritt fra 90 tallet, en uslitelig klassiker. På soverommet har jeg Tord Bontjes Garland i sølv. Er det noe jeg vil forandre, så er det å fjerne takplater i stuen, slik at det blir full takhøyde opp til mønet, litt ekstra takhøyde gir mye for romfølelsen. Nytt kjøkken står også på listen, og det regner jeg med blir en realitet, nå som kjøkken er tema for jobben min. Hjemme er jeg opptatt av gode oppbevaringsløsninger, slik at alt har sin plass, det gjør det lettere å holde hjemmet ryddig i hverdagen. Hverdager er tross alt det det er mest av. Da kan jeg godt tåle at resten ikke er helt perfekt.

At home, in my favorite retreat. Tolomeo from Artemide and Garland by  Tord Bontje.

7 kommentarer:

Astrid said...

"Hverdager er tross alt det det er mest av. Da kan jeg godt tåle at resten ikke er helt perfekt."

Jeg er så enig, så enig!

Design-Shimmer said...

Nydelige bilder Linda, håper det er greit at jeg stjeler noen bilder til bloggen min, linker tilbake til deg :)
klem

Brigg said...

Jeg kjenner lampeforelskelse!

Linda Maria Szücs said...

Takk, jenter :)

Blogoholic said...

Jag har precis flyttat till en liten röd stuga på landet och jag blir så inspirerad av dina vacka bilder på hemmet ditt.
Tack ♥

Koi's Kitchen said...

Hi. I found your blog via Caravan Style London blog as far as I remember. Your pictures are inspiring. By the way, Could you tell me where the cushions in the box are from?

Linda Maria Szücs said...

Hi Koi Ryoo! Thanks for finding the blog inspiring. The cushions are my own design, my photo printet on canvas, part of an exhibition project I made.