17 Aug 2009

Heklet





Foto: Linda
I sommer ble teppet jeg startet på i februar ferdig. Garnet er for det meste rimelig superwash Rubin fra Sparkjøp, og litt glittertråd, som er heklet inn for å få litt mer glam karakter. Jeg har ingen oppskrift, men det hele startet med teppebildet jeg så på Alvorada sin blogg. Senere oppdaget jeg at Sandra Juto (smosh) holdt på med lignende teppe, etter inspirasjon fra samme bildet. Basic trinnene til lappene lærte jeg av You tube, resten var ren viljestyrke og mange kvelder i sofaen. Det frister til gjentagelse, nå med en ny farge-palett, mer mot svart denne gang. Det blir høstens prosjekt!

My crochet blanket, inspired by this picture. Later I discovered that Sandra Juto (smosh) also made a blanket inspired by the same picture. I learned basic grannysquare crochet by You tube, and are planning a new project for the autumn!

17 kommentarer:

Kvirrevitt said...

WOW! Har du virkelig gjort dette selv? Det ble superfint!!! DET fikk jeg lyst til å prøve, men spørs om ikke tålmodigheten min rakner, altså...

Hyttehuset said...

Du all verda. Dette er berre rått!

Anonymous said...

Rålekkert!! Og at det frister til gjentagelse viser at din viljestyrke er sterkere, mye sterkere enn min.. ;) Dette teppet kan du være skikkelig stolt av!

Vibeke said...
This comment has been removed by the author.
Tove said...

Det var et kjempefint teppe! Så fint med glitteret innimellom:)

Vibeke said...

RÅFINT! Har også sett det herlige teppet som Alvorada viste på sin blogg men dette var jammen meg enda finere. Likte knallgodt fargene :)

Vibeke

Anna said...

SÅÅÅ lekkert! Har lyst til å starte på et selv, elsker å hekle. Grunnen til at jeg ikke har startet er rett og slett fordi jeg av erfaring blir FOR ivrig – jeg klarer rett og slett ikke slutte. Jeg hekler dag og natt, nesten litt besatt faktisk *gAaAl* og sist jeg heklet pådro jeg meg senebetennelse i armen … jaja! Men gøy er det :) Og ditt teppe gir meg ihvertfal inspirasjon til å begynne!

Anna

Ingvild Telle said...

Kjempeflott. Jeg er stolt av deg!
Når jeg kommer tilbake til Norge skal jeg også hekle et slikt!

Linda Maria Szücs said...

Takk for skryt, ros og pene ord! Teppet er tungt, fint og luner godt. Å hekle sammen alle lappene var vel den største tålmodighetsprøven, med masse prøving og feiling. Å hekle ferdig hver enkelt lapp derimot, er like tilfredsstillende hver gang. Absolutt avhengighetsskapende, ja!

Emma said...

Åh så fint! Jag trænger et projekt at ha på tåget til og fra arbejde og blev totalt inspireret! Godt gået!!

Jill said...

Mitt første besøk hos deg :-)
Kjempefint teppe, jeg gikk for bloggklisjen bestemorsruter og koser meg med det. Men stadig sniker tanken om hvordan jeg skal pusle det sammen tilslutt seg inn i hekleharmonien..
Sy sammen, hekle sammen...?
Likte de brune "søster-vasene"
Ha en fin dag!

Rikke said...

Wow så kult det ble!Flink er du:)
Burde lære meg dette jeg også..men klarer jeg å sette meg ned en gang for å lære meg det..hmmmm...??

nadja said...

wow! respect! virkelig nydelig.

Anonymous said...

Nydelig. Som en stjernehimmel!

britt said...

Nydelig, fekk lyst å begynne på eit slikt sjølv no til høsten. Fint tidsfordriv foran tven.

Inga said...

Veldig flott teppe! Godt gjortå fullføre et sånn prosjekt når du i utgangspunktet ikke kunne hekle.

Ha en fin kveld :-)

Uten en tråd said...

Synes du bruker svart på en utrolig spennende måte. Tøft!