9 Feb 2009

Spisebord


Etter julemiddagen er hagebordet blitt værede i stuen, som vi hadde som langbord sammen med det gamle spisebordet som er fra Fretex. Hagebordet i solid furu fra Ikea liker jeg godt, og vurderer å lage det om til spisebord. Det forutsetter jo at jeg kan kjøpe ett til til å ha ute, når våren kommer. Ute er det bra at det drysser igjennom, men ikke inne. Derfor tenkte jeg å skru på et glattkant panel, som jeg maler eller lakker, slik at bordet får et utseende som ligner på bordene av Piet Hein Eek, under.

Lapper blir det nok ikke, men den glossy overflaten er fin.

Vurderer å ta Volvoen og kjøre til et gjenbruks-sted og samle panel, kanskje miljømarkedet har noe jeg kan bruke. Jeg ender muligens opp med et bord jeg ikke visste om fantes, liker gjenbrukstanken, men det må kunne gjøres enkelt, noe som ikke krever alt for mye av det som heter snekre og skru!

Foto: Privat, Piet Hein Eek

0 kommentarer: