10 Jan 2009

Fashionista




Foto: Privat.
Nå er det ikke til å stikke under en stol at jeg er, og har alltid vært, opptatt av mote. Og da i betydningen mote-design, formgivning, materialer, detaljer og snitt. Derfor vil det dryppe litt mote-relatert stoff nå og da, mest knyttet til designere og trender.
Gleden var stor over at min gamle heltinne, Rei Kawakubo, skulle designe for H&M. Og ja, jeg var først i køen. Nå viser det seg jo at denne kolleksjonen nok ikke traff like bredt som tidligere gjestedesignere, og rester er observert nedsatt 50% på salg.
Kolleksjonen hadde klassiske elmenter av de-konstruksjon i seg, som er en del av Comme des Garcons varemerke.
Her har jeg stylet jakken med forskjellige varianter av russiske elementer, for å følge opp den folkloristiske trenden, og som et resultat av ett av årets nyttårsforsetter:
Kjøpe mindre, bruke det jeg har fra før!

0 kommentarer: